CAS

CAS na Uniwersytecie
Ekonomicznym w Krakowie

Informacje o systemie CAS

Nazwa programu: CAS UEK

Centralny System Uwierzytelniania UEK (w skrócie CAS UEK) to usługa pozwalająca uzyskać dostęp do niektórych aplikacji dostępnych poprzez przeglądarkę internetową, bez potrzeby wielokrotnego logowania się do nich. Podczas próby zalogowania się do aplikacji podłączonej do CAS UEK, użytkownik zostaje przekierowany na stronę logowania do Centralnego Systemu Uwierzytelnia UEK dostępnego pod adresem:

Po pomyślnym zalogowaniu użytkownik zostaje przekierowany do aplikacji z której nastąpiło żądanie logowania. Do momentu wylogowania, się z poziomu tej samej przeglądarki internetowej możemy już bez potrzeby powtórnego logowania otwierać aplikacje podłączone do CAS UEK.

CAS opis systemu


Na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie istnieją dwa rodzaje kont pozwalających zalogować się do CAS UEK. Dla pracowników jest to Uczelniane Konto Pracownicze (w skrócie UKP), dla studentów i doktorantów Uczelniane Konto Studenckie (UKS). Pracownik aby uzyskać swoje dane do konta UKP powinien zgłosić się do Centrum Systemów Informatycznych (parter, pawilon A), studenci otrzymują dane do logowania do konta UKS w wiadomości e-mail na adres podany podczas procesu rekrutacji tuż po uzyskaniu statusu studenta.

Do zarządzania Uczelnianym Kontem Pracowniczym służy aplikacja dostępna pod adresem:

Do zarządzania Uczelnianym Kontem Studenckim służy aplikacja dostępna pod adresem:

Poprzez aplikację można między innymi zmienić swoje hasło do konta, przeglądać swoje dane personalne oraz zobaczyć listę aplikacji podłączonych do systemu CAS UEK.

Wsparcie – reset hasła CAS

Aby zresetować hasło UKP lub UKS należy zgłosić się osobiście z dowodem tożsamości do Centrum Systemów Informatycznych (parter, pawilon A).
Wszystkie problemy z systemem CAS UEK należy zgłaszać do administratorów Centrum Systemów Informatycznych Pawilon A, pokój 119, telefon:

Zmiana hasła CAS pracownika UEK

Aby zmienić hasło do Uczelnianego Konta Pracowniczego, sieci WiFi Eduroam, domeny CAMPUS należy zalogować się na stronie https://pracownik.uek.krakow.pl i wybrać z lewego menu „Zmień hasło„.

W polu „Aktualne hasło UKP/CAS” podajemy dotychczasowe hasło do konta, w polu „Nowe hasło” wpisujemy nowo tworzone hasło do konta, hasło to należy powtórzyć w polu „Potwierdź hasło„. Proszę zwrócić uwagę na konieczność spełnienia wymagań dotyczących złożoności hasła: minimum 8 znaków, jedna duża litera, jedna mała litera, jedna cyfra oraz znak specjalny (kropka, przecinek, myślnik, kratka (hash) itp.). Jeżeli zmieniamy hasło do domeny CAMPUS dodatkowo hasło nie może zawierać nazwy użytkowniku, imienia i nazwisko lub ich części. W zależności wybranej poprzez przesunięcie suwaka hasło zostanie zmienione do jednego lub kilku systemów: UKP/CAS, WiFi Eduroam lub domena CAMPUS. Po wypełnieniu wszystkich wymaganych pól oraz ustawieniu opcji do którego systemu chcemy zmienić hasło zatwierdzamyy poprzez przycisk „Zmień„.

Dla osób posiadających w systemie zarejestrowany prywatny adres e-mail, który można dodać lub zmodyfikować w panelu do zarządzania kontem UKP/UKS (https://pracownik.uek.krakow.pl), istnieje możliwość samodzielnego resetu zapomnianego hasła poprzez aplikację RESET UEK. W tym celu wejść na stronę

w polu „Nazwa użytkownika” wpisać swój krótki login do konta UKP – dla pracowników lub nr albumu – dla studentów, przejść poprawnie weryfikację CAPTCHA oraz nacisnąć przycisk „Odzyskaj hasło”. Link do resetu hasło zostanie wysłany na zarejestrowany, prywatny adres e-mail. Należy wejść na prywatną skrzynkę pocztową odszukać wiadomość z adresu no-reply@uek.krakow.pl i postępować zgodnie z zawartymi w niej instrukcjami.

możemy ci pomóc

Zapraszamy do współpracy

Mamy ogromne doświadczenie w sprawach dotyczących IT. Skorzystaj z niego – serdecznie zapraszamy!

kontakt do csi uek

Zgłoszenia problemów lub usterek

Możesz napisać do nas lub zadzwonić. Obsługujemy nowoczesne kanały komunikacyjne